Svært nyttige treningstips™ 3.0

Kjapt innpå for et lite tips. Kanskje ikke så effektivt for selve treningsprogresjonen, men ikke så verst for selvfølelsen.

Her om dagen jogget jeg en morgen (visste dere at det er mørkt kl 06 nå? Og at skogen kan være ganske nifs når det viser seg at løypa du hadde tenkt å ta ikke er lysløype?).
Anyway; jeg jogget inn på en lysløype fra en liten avstikker, og så til min store SKREKK at det kom to stykk joggende på løypa, og la seg ca 10 meter bak meg. Jeg visste jo at de snart ville jogge forbi meg, og dermed avsløre hvor sakte jeg jogger.
Selv om jeg jogger i mørket, i skogen, så har jeg alltid musikk på øret. Så jeg hørte ikke lyden av trampende joggere rett bak meg. Men jeg registrerte at de aldri passerte meg, og allerede da følte jeg på en viss gledesrus.
Etterhvert måtte jeg snu. De var ikke rett bak meg, gitt. Og etter et lite stykke fikk jeg forklaringen.
De kom gående, og STUMPET RØYKEN før de begynte å jogge igjen! Hva gir dere meg!?

Så… Dagens tips: Sørg for å jogge foran røykere. Ikke bare gir det økt selvtillit når du ikke blir passert, men du føler deg litt ekstra sunn og frisk i tillegg. Ja, om du ikke er en sånn som jogger og røyker samtidig, da.

Disclaimer: Jeg er tidligere storrøyker og tar meg fremdeles en blås i ekstremt godt selskap, men det får da være måte på.

Jeg har plassert min blogg i Kolbotnnorske bloggkart!

2 thoughts on “Svært nyttige treningstips™ 3.0

  1. Jeg har aldri opplevd det på mine løpeturer, men ser ikke så mange andre joggere eller…da jeg var storrøyker for snart tre år siden klarte jeg ikke en gang tenke på å løpe, så de må være ganske trassige da…

Legg igjen en kommentar

