Dramatisk morgen

Det var en tøff start på dagen i dag. Ja, på uka, kan vi vel si.

Tenk dere selv:
Du er klar – veldig klar – for å smugspise en daimknute, eller flere, som frokostdessert. Du har tatt frem posen, og du vet at disse må varmes noen sekunder i mikroen for å bli perfekte.
Og da – akkurat da – kommer det noe i veien. Bokstavelig talt.

Hun prøvde åpenbart å si meg noe. Jeg vet ikke helt hva.

Hun lot som om hun sov, faktisk.

Hun vendte meg ryggen, faktisk.

Måtte ty til drastisk tiltak, og fristet henne med en gøyal papirball.

Hun lot seg lure, men var skuffet. VELDIG skuffet.

Mor var derimot veldig fornøyd.

Krise avblåst.

Da jeg dro på jobb snakket hun ikke til meg, og da jeg måtte innom litt senere for å låse inn guttungen som skulle hente sekk etter høstferie, så lå det en død, mishandlet mus på dørmatta. Guttungen så den, advarte meg, og jeg greide å låse døra uten å se ned.

I get the point, kattefaen lillekattepus.

Problemet mitt NÅ er at mannen har klienter utover ettermiddagen, og er ikke hjemme før 1945.
Og jeg vil hjem før den tid. Uten å se kadaveret på dørmatta, og langt mindre håndtere saken.
Faen, altså. For en dag.

5 thoughts on “Dramatisk morgen

Legg igjen en kommentar

