Svært Nyttige Beautytips™ 1.0

Hvorfor nøye meg med Svært Nyttige Treningstips™?

Jeg utvider til en skjønnhets- og velværekategori.

Først ute:
En eksklusiv guide til hvordan lage din egen leppestift/-pomade.

Ingredienser:

Vaselin, diverse rester av leppestifter

Laboratorieutstyr:

Egnet beholder (f.eks. lysholder fra Ikea) og teskje

Fremgangsmåte:

Leppestiftrester legges i egnet beholder

Vaselin tilsettes

Blandingen settes i mikrobølgeovnen på høyeste effekt, i en god del sekunder, til den inntar en viss flytende form

La stå litt til i mikroen til den har HELT flytende form. Obs obs, varmt! Aiaiai!

Mixturen helles over i vaselinboksen, som du i mellomtiden har tømt for resterende innhold

Ferdig emballert settes produktet til kjøling

Voila!

Det er første gang jeg gjør dette siden ca 1992, så dere kan selv tenke dere at dette var et spennende eksperiment.

Identifisering av forbedringsområder:

  • Litt av massen ble liggende på utsiden av beholderen før lokket ble påsatt og produktet gikk inn i kjøleprosessen.

Dette førte til at lokket klistret seg fast til beholderen i løpet av natten, og ble tilnærmet umulig å løsne.
Noe som igjen førte til at man ankom arbeidsplassen noe senere enn planlagt, etter å ha møysommelig jobbet med neglene og ødelagt neglelakken på tommelen.

  • Produktet befinner seg i en vaselinboks. Jeg vil ikke ha en vaselinboks liggende på pulten.

Og har jeg den i bukselomma ser det enten ut som jeg har en vaselinboks eller en snusboks der. Neitakk.
Produktet kommer senere til å gjennomgå en ny oppvarmingsprosess for så å helle noe over i en liten Carmex-boks.

Konklusjon:
Eksperimentet var vellykket i den forstand at det føltes behagelig på leppene, og takket være et godt utvalg leppestifter iblandet vaselin ble det en god farge, uten for tykk leppestiftfølelse.

Jeg ønsker dere lykke til!

5 thoughts on “Svært Nyttige Beautytips™ 1.0

  1. Haha, dette har jeg ikke gjort siden 1988. Sølte på det nye vegg-til-vegg-teppet og ble nesten bortadoptert. Husker også at det ble litt spesiell lukt på sluttresultatet.

Legg igjen en kommentar

