Ut av skapet

Jeg har litt sånn organiseringsbonanza gående om dagen. Skuffer og skap endevendes, massevis av skrot kastes, saker og ting puttes i oversiktlige bokser og får faste plasser. Det er veldig tilfredsstillende, faktisk. Og overraskende mye enklere enn det jeg har trodd all den tiden jeg har utsatt å gjøre det.

I dag var det tid for skapet i mellomgangen. Det stooooore skapet innfelt i veggen.

Minst 15 cm bredt!

Jeg tenkte at dette ville bli easy-peasy, for det er faktisk begrenset hvor mye man får plass til inni et sånt skap.
Eller… Think again. Jeg tok ut og tok ut og tok ut ting. Og så tok jeg ut litt til.
Dere lurer sikkert på hva som var i skapet? Jeg skal ikke holde dere på pinebenken lenger.

Litt av fangsten

Jeg fant… ja, det hadde kanskje vært enklere å komme på ting jeg IKKE fant der, men jeg skal forsøke:

  • LP-coveret til Tre Små Kineseres 365 Fri. Et glitrende album, men det er ingen skive inni coveret, og dessuten har jeg bare en gammel platespiller på hytta hvor jeg aldri er.
  • 6 håndvesker, hvor ca 5 stk jeg sikkert aldri kommer til å bruke igjen.
  • 105 til og fra-lapper til julepresanger. Jeg gir ca 10 julegaver i året.
  • 20 julekort. Ja, har jeg noen gang sendt et eneste julekort?
  • 2 kabelmodembokser. Aldri hatt bruk for i dette huset, aner ikke hvor jeg har de fra.
  • 1 adapter som jeg ikke husker hva er til
  • 2 Norgespakker som jeg har hatt der i minst 2 år, for «det er jo så kjekt om jeg skulle sende noe i posten!».
  • Insektsspray
  • Lightergass
  • 2 bokser maling, stod visst igjen etter forrige eier.
  • Julekalender
  • 3 stk 17. mai-flagg
  • 5 stk 17. mai-sløyfer
  • 1 lang remse med sånne dobbeltsidig limputer. Jeg vet at jeg tenkte en gang at disse var nyttige til noe spesielt, men jeg husker ikke. Enlighten me!
  • En påskedusk som guttungen har lagd.
  • 7 ruller gave/jule/gråpapir
  • Øreklokker
  • 3 VHS-kassetter. Ja, ikke det at jeg har hatt VHS-spiller de siste 7 årene, men…
  • 4 tapedispensere med nesten full rull tape. Ja, dette er tross alt skapet for bl.a. tape, og det er jo ikke alltid lett å huske om man har tape.
  • 1 rull søplesekker
  • 1 perm med bl.a. 3 prospekter for rekkehuset vårt da vi kjøpte det. Ja, kjekt å ha noen, lissom.
  • 1 hammer. Ah, det var DER den var. Da hadde jeg jo ikke trengt å kjøpe den andre.
  • 1 sykkelhjelm
  • 1 garnnøste. Garnnøste!? WTF?
  • 1 truse. Truse!? Ja, ren og pen heldigvis, men læll!
  • Limstift
  • 1 perm med noen regninger som skulle betales inni. Jeg satser på at jeg har fått purringer på samtlige nå, og kastet alle sammen.
  • Brannslukningsapparat. Puh!
  • 2 handlenett. Ja, KANSKJE JEG SKAL HUSKE Å BRUKE DE, DA!?
  • Skotskrutet sløyfebånd. Javel!?

Ja, dette var store deler av fangsten. Jeg mente at jeg sist ryddet i dette skapet for et drøyt halvår siden, men nå begynner jeg å lure på om jeg var full den gangen.

Jesus, altså. Nå er mye av det kastet. En hel del omplassert, og noen få av tingene har fått flytte inn igjen.

Good old VHS. Sikkert bare 20 år siden jeg så på disse sist.

I morgen skal jeg begynne på boden.
Det blir vel innleggelse på mandag, tenker jeg.

Nå har jeg registrert meg på Bloggurat.

4 thoughts on “Ut av skapet

  1. Oi, oi, oi….trøst., om mager trøst…du er ikke alene om å ha sånne skap og skuffer….jeg er fæl til å putte tilbake også jeg da så det er der neste gang jeg tar storopprydning også…

Legg igjen en kommentar

