Inntak av næringsstoffer, f.eks karbohydrater

Du har kanskje lurt på følgende:
Hvor mye rekker man å spise mens man kjører en strekning på 3,75 km?

Det forstår jeg godt; det er et spørsmål de fleste har stilt seg.

Nå er jeg såpass heldig at jeg har nettopp en slik avstand mellom mitt hjem og min arbeidsplass.
Empirisk analyse viser at man i løpet av en strekning kan innta enten

  • 3 stk Kvikk Lunsj
  • 2 stk Mandelstang
  • 4 stk Kanelboller (type fra frysedisken, oppvarmet rett før avgang)

La meg legge til at det er enkelte faktorer som er avgjørende som:

  • Tilgjengelig mengde
  • Om det er jevn flyt i trafikken (5 rundkjøringer forseres, og det hender at det går litt sakte på morgenkvisten, og da bruker jeg minst 7 minutter.)

Noen har stilt meg spørsmålet «Hvorfor kjører du til jobb, når du kan gå på en drøy halvtime?».
Et betimelig spørsmål, som jeg vurderer seriøst, da jeg er fryktelig nysgjerrig på hvor mye jeg rekker å spise på den tiden.

One thought on “Inntak av næringsstoffer, f.eks karbohydrater

Legg igjen en kommentar

