Eksistensielt spørsmål

Det er noe jeg har grublet over lenge. Mannen og noen venninner har vært delvis informerte.
Natt til i går fikk jeg ikke sove. Mannen spurte hva jeg tenkte på og jeg bare orket ikke å snakke om det da, og svarte «Nina Karin Monsen». Han gjennomskuet at det ikke var helt sant, men lot meg få gruble videre i fred, sannsynligvis trygg på at jeg ville finne ut av ting på egen hånd. Han sa bare at han alltid ville være der for meg.
Jeg stod opp og grublet/småslumret på sofaen i et par timer, og da jeg la meg i sengen igjen trakk han meg inntil seg og lovte at alt ville bli bra.

I går da vi spiste middag tok jeg mot til meg og fortalte. Grunnen til at jeg ikke hadde vært meg selv de siste dagene. Det stadig tilbakevendende tema som opptok tankene mine, og tilslutt tvang meg til å ta et oppgjør med meg selv.
Jeg skal kjøpe meg krøller. Igjen.
Han virket ikke overrasket. Han bare knuget hendene mine og sa at han støttet meg på avgjørelsen, og at det sannsynligvis er det eneste riktige.
Og at han skjønte at veien til å treffe en beslutning har vært tøff for meg.

Jeg vil, vil, vil!

Det er altså ikke første gang. Jeg gjorde det for tre år siden. Angret ikke. Jeg gjorde det igjen under bryllupsreisen. Angret egentlig ikke da heller, men fikk akutt lyst på kort hår et par måneder senere, og etter det har det vært ganske kort.
Jeg har altså aldri gjort dette med så kort hår som jeg har nå. Det når meg til skuldrene.
Jeg innbiller meg at jeg skal bli like fin som Miranda July. Men onde tunger vil sikkert ha det til at det er utopi.

Råd, støtte og erfaringer verdsettes i denne vanskelige tiden.

3 thoughts on “Eksistensielt spørsmål

Legg igjen en kommentar

